בית מרקחת > מידע מקצועי > דרכים טבעיות להפגת מתחים

דרכים טבעיות להפגת מתחים

במרוץ המטורף של החיים, כולנו סובלים ממתח ואפילו חרדות, סטרס ולחץ נפשי. כאשר המצב הנפשי משפיע על בריאותנו, יש לעצור ולבדוק אם אולי ההתנהלות שלנו אינה נכונה ומה גורם למתחים והחשוב מכל, כיצד להפיג אותם. אם אדם חש לחצים וסטרס לאורך זמן, זה יפגע בו גם בהיבט הגופני. על פי הגישה האלטרנטיבית, לא ניתן לפתור בעיה של סטרס מבלי להתייחס לצד הרגשי, היות והנפש הינה המרכיב המכריע לריפוי הגוף. יש לציין, כי הפרת האיזון בין החומרים הכימיים שהמוח מייצר יכולה לגרום למחלות שונות הנגרמות ממערכת חיסון שנחלשת בעקבות המתחים. ישנן שיטות חדישות או ישנות יותר לשליטה מוחלטת של הנפש על הגוף ומומלץ להתעניין בהן.

שיטות שונות ויעילות להפגת המתחים הנפשיים ולריפוי הגוף בעקבותיהן

הרפואה הסינית והנטורופתיה, רואות קשר אמיץ וחשוב בין הגוף לנפש. למשל, מחלות רבות הינן תוצאה של לחץ נפשי. אחת השיטות להפגת המתחים הנפשיים הינה דיקור סיני. כאשר הדיקור נעשה במקומות שונים בגוף, משתחררים אנדורפינים שהם חומרי ניגוד כאב טבעיים, כאשר הם משפרים את זרימת הדם בגוף. הדיקור הסיני, מפחית את הורמון הסטרס שנקרא קורטיזול כאשר הוא פועל יותר בעת לחץ נפשי ומתחים למיניהם.  מטופלים רבים מדווחים על תחושה של רוגע בעת הדיקור המהווה את אחת השיטות היעילות והמוכחות לתוצאות בטוחות.

טכניקה ושיעורים שיפחיתו את האבים בגופכם

מי שמעוניין לשפר את איכות חייו ולטפח את יציבותו ולהקל על כאבים שונים שנובעים ממתח נפשי, כגון: כאבי גב, מיגרנות כאבי צוואר ומפרקים, יוכל ללמוד שיעורים בשיטת אלכסנדר. שיעורים אלה, מקנים תרגול בחקר העצמי וחיזוק התקשורת בין הגוף לנפש, קואורדינציה כללית בתנועה ומנוחה ועוד.התרגול מתבצע ביחידים או בקבוצות, כאשר מורה יעניק לכל תלמיד את החוויה המדויקת. תרגול זה, נעשה באווירה של משחק וברוגע. בשיטה זו, משתמשים ספורטאים, שחקנים ומוזיקאים, כך שיוכלו להגיע לתפקוד מרבי. שיטה זו הינה נפוצה באירופה ובארה"ב ועכשיו החלה להיות נפוצה גם בישראל.

טיפול במתחים באמצעו תרופות נטורופאתיות

רבים מודעים לנזקים השונים שגורמים להם תרופות קונבנציונאליות והם פונים יותר לתופעות טבעיות. למשל מוצרים צמחיים , ידועים כיעילים וכאלה אשר אינם גורמים לנזק ולתופעות לוואי. התרופות הנטורופאתיות מרגיעות ואינן מרדימות. ישנם צמחים טבעיים, אשר משחררים את הגוף ואת הפחתת המתח מהשרירים. גם בהתייעצות עם רוקחים המתמחים בהכנת תרופות טבעיות, יכולים להציע או לרקוח למי שחש במתח בתקופות מסוימות בחייו. רוב התרופות הטבעיות, מבוססות על ולריאן, פסיפלורה, כשות, וחלקם מכילים ויטמינים מסוג B ובעיקר B6  הנחשבים כמרגיעים במיוחד.

גם תמצית של פרחי באך יכולה להפיג מתחים. יש לעבוד במקביל על השיטות השונות, על מנת שהמתח יפוג ולעבוד על הגוף. למשל פעילות גופנית כגון הליכה, אירובי ופעילויות גופניות אחרות הכוללות בעיקר יוגה, עשויים לסייע בהפגת מתח ולחץ נפשי.