בית מרקחת > מידע מקצועי > הקשר בין הפרעת קשב וריכוז לתזונה

הקשר בין הפרעת קשב וריכוז לתזונה

הפרעת קשב וריכוז היא בעיה שהפכה ל"שכיחה" בשנים האחרונות. מצד אחד, ישנה מודעות הרבה יותר גבוהה לבעיה, שכיום גם מוכרת כבעיה רפואית פיזיולוגית ומצד שני, התרבות הגירויים הוויזואליים והקוליים, בעולם שעבר מהפך טכנולוגי קיצוני, הביאו להתחזקות הבעיה ולגדילה משמעותית במספר האנשים שסובלים ממנה. בישראל מקובל להעריך כי בין 5-10 אחוזים מאוכלוסיית הילדים ובין 3-4 אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים סובלים מההפרעה. לצד הגורמים הפיזיולוגית, ישנן הערכות כי גם יכולות קוגניטיביות, הרגלי שינה ואפילו תזונה משפיעים על יכולת הקשב והריכוז. איך התזונה משפיעה על היכולת שלנו להתרכז? בואו נראה.

רקע

תזונה היא חלק אינטגרלי מחיינו, אשר משפיעה על המשך התפקוד התקין של הגוף והנפש שלנו. מחקרים מצאו שלילדים עם ADHD (השם המדעי להפרעה) עשויים להיות חוסרים של ויטמינים ומינרלים וכן כמות מועטה של אבץ, חומצות שומן חיוניות, ויטמין B, ברזל ואף חלבון. לכן, חשוב לבנות תפריט מאוזן, בריא ומגוון, שיכיל את כל המרכיבים החסרים. יש לציין כי תזונה נכונה אינה מרפאת לחלוטין את ההפרעה, אך היא ללא ספק תורמת ומחזקת.

המרכיב הנסתר

כשמדברים על הקשר בין בחירות התזונה שלנו לבין היכולת להתרכז, אי אפשר שלא להתחיל במרכיב אחד מרכזי בתזונה שיש לו קשר ישיר גם למידת האנרגיה שלנו וגם לפעילות המוחית שלנו – סוכר. סוכר גורם לעלייה באנרגיה של הגוף ולא בצורה טובה בהכרח. במידה ויש לילד קושי להירגע ולהתרכז, הפחתת הסוכר בתזונה שלו תאפשר לו יותר רוגע ופחות אנרגטיות, שעל פי רוב פוגעת ביכולת להתרכז.

ארוחת בוקר

מחקרים ורופאים אינספור מצביעים על חשיבותה של ארוחת הבוקר לתפקוד היומיומי שלנו. ילד או אדם מבוגר, שלא יאכל ארוחת בוקר מספקת ומלאה, לא יוכל לתפקד באופן המקסימלי שיש ביכולתו לתפקד. מצבורי האנרגיות לא יתמלאו כמו שצריך וכקשר ישיר לכך – גם המאמץ שבעלי הפרעת קשב וריכוז צריכים להפעיל בכדי להתרכז, יהפוך לקשה לביצוע ואפילו לבלתי אפשרי.
ארוחות מסודרות
למה חשוב לאכול ארוחות מסודרות, בכדי לשמור על יכולת ריכוז גבוהה יותר? בפשטות נאמר, כי אדם רעב הוא אדם לא רגוע ואדם לא רגוע, זה אדם שקשה לו להתרכז במה שהוא עושה, עם או בלי הפרעת קשב וריכוז.

תוספי תזונה

בנוסף לתזונה נכונה, כדאי מאוד לכלול בתפריט גם תוספי תזונה ייחודיים להפרעות קשב וריכוז.

סובלים מבעיות קשב וריכוז? מעוניינים בתרופות טבעיות הבריאות לגוף ולנפש? פנו לבתי המרקחת של שור טבנצ'יק, המציעים הדרכה ומידע מקצועי, הנסמכים על מומחיות ארוכת שנים בטיפול תרופתי נכון.

בבית המרקחת שלנו תוכלו למצוא מגוון תרופות, תוספי תזונה ומגוון מוצרים אחרים, תוך קבלת ייעוץ מאת צוות אדיב, מקצועי ואישי – מוזמנים ליצור אתנו קשר באתר או בטלפון 03-5288818.