בית מרקחת > מידע מקצועי > טיפול באלרגיות באמצעות תרופות טבעיות

טיפול באלרגיות באמצעות תרופות טבעיות

תסמיני האלרגיה אינם פוסחים על אף אחד, במיוחד בעונות המעבר בהן הטמפרטורות משתנות במהירות. תרופות טבעיותהאפצ'ים ממהרים להגיע, שיעולים בלתי פוסקים, פריחה על העור, גרון מגורה ואף מנוזל. לעיתים לא ניתן למנוע את האלרגיה, אבל בהחלט קיימות תרופות טבעיות הנמכרות בבתי המרקחת, אשר עשויות להקל על התסמינים המציקים. במאמר זה אפרט בהרחבה על תופעת האלרגיה, תסמיניה וסוגי הטיפול.

תופעת האלרגיה

אלרגיה היא תגובה חיסונית פתאומית לחומרים שונים, שבדרך כלל לא גורמים למחלות. כמו כן, האלרגיה היא מעין כשל במערכת החיסונית ונתפסת כתופעה שלילית. כמעט כרבע מאוכלוסיית העולם סובל מתסמיני אלרגיה מסוימים, בין אם זה לאוכל, לעונות מעבר, אבק וחומרים נוספים שבאים במגע עם גוף האדם. בשנים האחרונות נמצא כי אלרגיה היא תסמין תורשתי, כך שסביר להניח שאת הנטייה לאלרגיה תקבלו מבני משפחתכם.

תסמיני האלרגיה

התופעות המאפיינות את האלרגיה הן רבות ולכן הרבה פעמים נראה כי תסמיני האלרגיה באים לידי ביטוי באופן שונה אצל בני אדם שונים, אפילו אם מדובר על אלרגיה לאותו החומר. כך למשל, אלרגיה הנובעת משינויי מזג האוויר קיצוניים יתבטאו אצל אדם אחד בפריחה עורית ואצל השני בנזלות ועיטושים. אך התסמינים הנפוצים ביותר לתופעת האלרגיה הם בעיקר: קשיי נשימה, ירידת ועלייה בלחץ הדם, נזלת, עיטוש, גרון מגורה, עיניים אדומות, כאבי בטן, הקאות, פריחה עורית ואובדן הכרה עד כדי מוות.

סוגי טיפולים

כמו שציינתי קודם לכן, לא ניתן למנוע את תסמיני האלרגיה, אך בהחלט אפשר להקל עליהם. כיום, ישנם סוגים רבים של טיפולים בתופעת האלרגיה. הטיפול הצמחי לדוגמא, דומה מאוד במהותו לתרופות סבתא שהיו מקובלות בעבר. היתרון העיקרי שמציע טיפול זה, הוא שלצמחים טבעיים יש יכולת להסדיר את התגובה החיסונית לגורמים האלרגנים. תרופות סבתא נפוצות הן:

  1. תמיסת מלח – רחיצה של תעלות האף בתמיסת מלח, עשויה להקל על תסמיני הנזלת האלרגית.
  2. נענע – לעלי הנענע יש תכונות הנוגדות דלקות והשמן שנמצא בעלי הנענע עשוי גם להקל על גודש בגרון.
  3. אדים – אדים חמים ולעיתים קרים, ירעננו את התעלות והסינוסים המגורים.

טיפול נוסף שעשוי לסייע בהקלה בתסמיני האלרגיה, הוא באמצעות מוצרי דרמו-קוסמטיקה, המותאמים לאנשים שעורם הוא רגיש ו/או אלרגני. את המוצרים ניתן למצוא בבתי מרקחת שונים. חברות הקוסמטיקה נעזרות במידע רפואי על מנת להתאים את סוג המוצר לתופעות אלרגניות מסוימות ועל כן, הן עשויות להקל על האדם האלרגי בצורה הטובה ביותר. בבתי מרקחת ישנם מוצרים של חברות רבות אשר מציעות טיפולים טבעיים שונים.

להתאמת המוצרים המתאימים ביותר לתסמיני האלרגיה שלכם, הנכם מוזמנים לבקר באתר  האינטרנט שור או להגיע לבתי המרקחת שלנו.