בית מרקחת > מידע מקצועי > יישור שיניים: כל השיטות והיתרונות

יישור שיניים: כל השיטות והיתרונות

שיניים ישרות, לבנות ומחייכות הן ללא ספק אחד היעדים היותר מובנים מאליהם, ואנשים רבים פונים אל מרפאות השיניים והמומחים השונים על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר שניתן. בשנים האחרונות הפך יישור שיניים לשכיח מאוד בקרב מבוגרים והסיבה לכך היא ככל הנראה ההתקדמות שחווה עולם האסתטיקה של השיניים שמאפשר הליך טיפולי ללא כל סימן מזהה כך שאפשר לבצע אותו ולהמשיך בשגרת החיים.
טיפול אורתודנטי היה נחשב במשך שנים רבות כארוך, לא נעים וכמובן שכרוך בשינוי במראה החיצוני שכלל ברזלים ומתכות שנראו למרחוק. רב המטופלים היו ילדים ובני נוער וכמעט ולא נראו מבוגרים בשטח. על מנת לשפר את המצב ישבו טכנאים, אורתודנטים ומהנדסים נעל המדוכה וניסו לפתח תחליף להליך שהיה מוכר עד לפני כמה שנים.

 

מהו המצב כיום?

לאחר ניסיונות שונים ופיתוח של מתקנים כאלה ואחרים פותחה לאחרונה שיטה שמבוססת על טכנולוגיה מתקדמת של סריקה ותלת ממד. התוצאה היא שינוי משמעותי בכל מה שנוגע לאיכות ולעלות הכספית של יישור שיניים. מבוגרים רבים שהבינו את היתרון שבשיטות החדשניות החלו לעשות בהן שימוש נרחב.
השיטות ליישור שיניים כיום מתחלקות לשתיים: שקוף או פנימי. כל שיטה היא שונה מחברתה וגם היעילות שלהן שונה זו מזו. היות שמדובר על החלטה לא פשוטה שכרוכה בהוצאה כספית נכבדת, חשוב להכיר את השיטות השונות, להבין את החסרונות והיתרונות ולהחליט בהתאם. מומלץ לנקוט באסטרטגיית טיפול נכונה וזאת על מנת לקבל את התוצאה האידיאלית.

 

אז מה היה לנו עד היום?

כאמור, בעבר היה מדובר על שיטה שהייתה כרוכה בהדבקת ברזלים על גבי השניים שנראו למרחוק ופגעו במראה החיצוני ובאסתטיקה. הגשר הידוע היה נותר בפה באופן קבוע לתקופה ארוכה וגרם לבעיות שונות כמו שאריות מזון ועוד. השיטות החדשות מאפשרות טיפול "נסתר" שלמעשה רק המטופל ורופא השיניים יודעים עליו. יישור שיניים שקוף הוא מדויק יותר ולא כרוך בפגיעה אסתטית כל שהיא. גם זמן הטיפול הוא קצר יותר מה שמאפשר השגת תוצאה במהירות, חשוב לעשות את הטיפול אצל רופא שיניים מוסמך ומומחה.
היישור כולל הצבה של קוביות בחלק הפנימי של השן בהשוואה לקוביות החיצוניות שמיוצרות באופן סטנדרטי ולא בצורה אישית ומותאמת למנה השיניים של המטופל. סיכויי ההצלחה הם גבוהים, אך יש לפנות לאורתודנט מוסמך. אין פגיעה בדיבור או באכילה והמוצר מיוצר על ידי שימוש בתלת ממד. החיסרון ביישור פנימי הוא העלות הגבוהה והצורך להגיע לביקורת.

 

יישור שקוף

הליך זה מתבצע על ידי הרכבת קשת שקופה שמולבשת על השיניים של המטופל למשך שבועיים. גם כאן ישנו שימוש בהדפסה תלת ממדית והמטופל מרכיב את הקשתות באופן עצמאי. אחוזי ההצלחה הם גבוהים וניתן לחזות את המראה הסופי המדויק. החיסרון הוא שנדרש שיתוף פעולה של המטופל, שכן המכשיר צריך להיות על השיניים כ-20 השעות ביום. מומלץ לפנות למומחה בתחום.