בית מרקחת > מידע מקצועי > 5 עובדות שלא ידעתם על דיאטה טבעית

5 עובדות שלא ידעתם על דיאטה טבעית

קוסמטיקה טבעית יחד עם תזונה בריאה
דיאטה טבעית תסייע לכם להצטייד בכלים איכותיים אשר באמצעותם תוכלו לשמור על משקל הגוף שלכם לאורך תקופה ארוכה ללא כל צורך בספירת קלוריות.

שילוב הדיאטה בחיי השגרה

העיקר בתוכנית המבוססת על דיאטה טבעית הוא לשמור על משקל תקין לאורך תקופה ארוכה בצורה טבעית ובריאה - המטרה היא לשלב את הדיאטה בחיי היומיום. בהשוואה לשיטות אחרות המסייעות להפחתה במשקל ומביאות תוצאות תוך זמן קצר, מדובר בשיטה שמטרתה להביא תוצאות לטווח ארוך ללא אותו אפקט של השיטות האחרות- החזרת המשקל לאחר זמן מה - אותו מעגל החוזר שוב ושוב של הפחתה ועלייה במשקל אינו חלק מהתוכנית.

הדגש בתוכנית הוא על שריפת מזון

הדגש בתוכנית הוא שמירה על משקל גוף תקין לאורך תקופה ארוכה. במה הדבר תלוי? בכמות הבערה של המערכת המטבולית, כאשר העיקר הוא בשריפת מזון ולא רק בדגש על שריפת קלוריות. המערכת המטבולית פועלת בשיא תוך שריפת המזון לגוף וכך הופכת אותו לאנרגיה ולא לרקמות שומן. כפי שניתן להבין, במסגרת הדיאטה הנ"ל יש חשיבות רבה לשמירה על משקל גוף מאוזן באמצעות המערכת המטבולית.

תוכנית דיאטה טבעית תכלול שילוב של מזון בריא ואיכותי

תוכנית דיאטה טבעית הכוללת שילוב של מזונות בריאים המסייעים למערכת המטבולית . תוכנית המבוססת על מזון בריא ואיכותי תכלול ערכי תזונה רבים ומזונות קלים לעיכול ובעלי יכולת ספיגה מהירה.

במסגרת הדיאטה ניתן לראות שילוב של שלוש אבות המזון

במסגרת הדיאטה ניתן לראות שילוב של שלוש אבות המזון ( פחמימות, שומנים וחלבונים)- שלוש אבות המזון הנ"ל מצויים בתפריט ונכללים בתזונה טבעית הכוללת פירות, ירקות, דגנים מלאים. כך לדוגמא פירות וירקות מהווים את המקור המומלץ ביותר לפחמימות פשוטות בשל העובדה כי הם מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים ומינרליים. דגנים מלאים כמו קינואה או אורז מלא מהווים מקור לפחמימות מורכבות .
חלבונים מן הצומח אשר ניתן למצוא במאכלים כמו עדשים, טופו או טמפה מהווים מקור מצויין לחלבון ואינם מכילים שומן רווי אלא שומן אשר הכרחי לשמירה על מערכת תקינה.

במקומות בהם יש דגש על אורח חיים בריא ניתן למצוא תפריטים הכוללים את אבות המזון

את הדיאטה המבוססת על אבות המזון ניתן להתחיל במקומות בהם יש דגש על אורח חיים בריא. במקומות הנ"ל ניתן למצוא צוות מרצים מקצועי אשר מקנה ידע רב בתחום תוך דגש על מאכלים התורמים לשמירה על איכות החיים. כיום ישנם ברחבי הארץ לא מעט מקומות העוסקים בהרצאות בתחום דיאטה המבוססת על מאכלים איכותיים ושם ניתן לקבל תפריטים מדוייקים המבוססים על התאמה בין המאכלים לבין הצרכים של האנשים על מנת ליצור מסגרת דיאטה מגוונת עד כמה שניתן במטרה להביא לשינוי באורח החיים ולראות תוצאות.