בית מרקחת > מידע מקצועי > קוסמטיקה אורגנית מול קוסמטיקה טבעית

קוסמטיקה אורגנית מול קוסמטיקה טבעית

קוסמטיקה אורגנית
לא מעט נשים, מחליטות לעבור ולהשתמש במוצרי קוסמטיקה העשויים מרכיבים טבעיים ואורגניים, אשר אינם מזיקים לגוף כמו מוצרי קוסמטיקה אחרים. דוגמה לכך, ניתן למצוא במוצרי קוסמטיקה טבעית או מוצרי קוסמטיקה אורגנית, שלמרות כי לעיתים נדמה שמדובר בשני סוגים אשר חופפים זה לזה, ישנם כמה הבדלים שעליכן לדעת בכדי לבחור את סוג הקוסמטיקה המתאים ביותר עבורכן. אז מה ההבדל בין קוסמטיקה טבעית ובין קוסמטיקה אורגנית?

קוסמטיקה טבעית אל מול קוסמטיקה אורגנית – אופן הגידול

בואו נתחיל מלהבין את ההבדל המשמעותי ביותר בין קוסמטיקה טבעית לקוסמטיקה אורגנית – אופן הגידול של הרכיבים השונים המצויים במוצרים. למה הכוונה באופן הגידול? ובכן, למרות ששלבי הגידול של הרכיבים השונים נשארים דומים לאורך כל תהליך הגידול, כל חקלאי או מגדל בוחר בשיטות שונות שיעזרו לצמחים או לרכיבים השונים לגדול בצורה בריאה וטובה. בקוסמטיקה אורגנית לדוגמה, לא נעשה כל שימוש בדשנים המכילים כימיקלים בעת תהליך הגידול של הרכיבים השונים. זאת בניגוד לרכיבי הקוסמטיקה הטבעית, שם בתהליך הגידול משתמשים בדשנים שמכילים כימיקליים, אשר נועדו לזרז ולהטיב את תהליך הגידול. אמנם למראית עין ההבדל נתפס כפעוט, אבל זה הרבה יותר משמעותי, כיוון שכל הבדל הכי קטן בתהליך הגידול, מתפתח לכדי הבדל גדול בהמשך. הרבה נשים מתעניינות בהסרת כתמים מהפנים באופן טבעי למשל, אבל האם טבעי הוא בהכרח טוב יותר מאורגני?

ההבדל הכלכלי – קוסמטיקה טבעית מול קוסמטיקה אורגנית

שיקול נוסף שעליכן לקחת בחשבון בשעה שאתן מתלבטות בין מוצרי קוסמטיקה טבעית ומוצרי קוסמטיקה אורגנית, הוא השיקול הכלכלי שנובע אף הוא, מאופן הגידול של הרכיבים השונים: למרות שבאופן הגידול האורגני לא נעשה שימוש בחומרים המכילים כימיקליים שונים, עדיין מדובר באופן גידול שנחשב ליקר יותר דווקא בגלל המורכבות הכרוכה בהליך גידול זה. לכן, מוצרי קוסמטיקה אורגנית נחשבים למוצרים יקרים יותר, גם כשמדובר בהשוואה למוצרי קוסמטיקה טבעית ולא רק לזו הקונבנציונלית.

אז מה יותר בריא?

בסופו של יום, הבחירה לעבור למוצרי קוסמטיקה המכילים רכיבים טבעיים, הינה בחירה שבמרכזה עומד השיקול הבריאותי. אך למרות שמוצרים אלו מכילים בעיקר מוצרים טבעיים, חשוב לזכור שמרבית המוצרים האלו מכילים גם חומרים משמרים שונים, שבתוכם תוכלו למצוא כימיקליים שונים. לכן, על מנת להכריע מי מבין המוצרים הוא הבריא יותר – חשוב לקרוא היטב את רשימת החומרים על גב האריזה ולהתייעץ עם המומחה המתאים.

באתרנו תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרי קוסמטיקה משלל סוגים, כל מה שנותר לכן לעשות – הוא לבחור!