סקירה של כמה תופעות בריאותיות והצעה לתרופות טבעיות מתאימות

בית מרקחת > מידע מקצועי > סקירה של כמה תופעות בריאותיות והצעה לתרופות טבעיות מתאימות

סקירה של כמה תופעות בריאותיות והצעה לתרופות טבעיות מתאימות

מי מאתנו לא הלך לסבתא כשהיה קטן וביקש ממנה שתגלה לו את המתכון לרקיחת התרופה המושלמת לבעיה הרפואית שצצה. רבים טוענים כי התרופות הללו לא באמת משפיעות כמו תרופה המבוססת על חומרים כימיקלים, אך מנגד, הדור המבוגר יותר משוכנע כי התרופות הטבעיות הן הטובות ביותר לחולה. בין אם אתם בעד או נגד התרופות הטבעיות, חשוב שתנסו כמה מהם על מנת להיות משוכנעים שזה לא עובד.

תרופות טבעיות לחורף

בחודשי החורף הקרים, אנשים רבים מתחילים להרגיש כי אפם דולף, הגרון מתחיל לכאוב והאוזניים נסתמות. לפני שתיגשו לרופא ותבקשו ממנו מרשם לתרופה המבוססת על חומרים כימיקליים, רצוי שתנסו כמה פתרונות טבעיים לבעיה זו: ראשית, מחקרים רבים גילו כי נטילת כפית דבש לפני השינה מקלה הרבה יותר על גרון צורב בהשוואה לסירופים של עולם הרפואה. אולם טרם נמצא מדוע תרופה טבעית זו פועלת טוב יותר מהסירופ, אך חלק מהחוקרים סבורים כי טעמו המתוק של הדבש מסיח את דעתו של המוח. שנית, נמצא כי שאיפת אדים של מים המהולים במרק עוף, פותחים את כל מערות האף. יתרה מזאת, בדיקה שנעשתה במרכיבי אבקת מרק עוף גילתה כי אלה נוגדי דלקות ומקלים על תופעת הצינון.

פתרון טבעי לעצירות

תופעת העצירות היא לא נעימה לאף אדם, מה גם שהיא עלולה להוביל למחלות רבות נוספות כמו סכרת, מחלת שרירים, דלקת קרום המוח ועוד. לכן, בנוסף לתרופות הטבעיות שיפורטו בהמשך, חשוב גם להקפיד על יציאות תקינות. קיימות תרופות טבעיות רבות לטיפול בעצירות אך הטובה מביניהם היא אכילת מזונות מרובים בסיבים תזונתיים. דייסת שיבולת שועל וקטניות יקנו תחושת שובע ויסדרו מחדש את מערכת העיכול שלכם. תרופה טבעית נוספת, אשר יכולה להקל על תופעת העצירות, היא אכילת שזיפים. השזיפים ידועים כמשלשלים טבעיים והם יקלו עליכם בין אם הפרי יבש או טרי. במקביל לתרופות הללו, חשוב להקפיד על פעילות גופנית אשר מסדירה את כל המערכות בגוף. פעילות אירובית תורמת להזרמה תקינה של הדם בגוף ולתחלופה מהירה של המזונות שנכנסו קודם לכן למערכת העיכול.

ג'ינג'ר לדלקת אוזניים

במקרה של כאבי אוזניים, הג'ינג'ר עשיר בתכונות אנטי דלקתיות וגם מקל על תסמיני הדלקת בתעלת האוזן במידה וקיימת. על מנת לנצל את כל תכונותיו, רצוי לחתוך את הג'ינג'ר לשניים ולטפטף את המיץ שלו ישירות לתעלת האוזן המודלקת. מה שלא רצוי לעשות במקרה של דלקת באוזן, הוא לנקות באופן יסודי את התעלה. ברוב הפעמים זה אינו מקל על הכאב אלא מזיק יותר.

בבית מרקחת שור נשמח להציע מגוון תרופות טבעיות, אשר אינן מכילות כימיקלים.